English
هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است؟..جک لندن
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
.
login logo

 

موسسه تکیه گاه دانش اینک با سال‌ها تجربه در زمینه اعزام دانشجو و آگاهی از نیازهای دانشجویان ورودی به کشور ایتالیا در جهت خدمت رسانی به دانشجویان عزیز، امکان ارائه خدمات حضوری در خاک ایتالیا را فراهم آورده است. این موسسه با شبکه ای از دانشجویان که  سالها تجربه ی زندگی در شهر های مختلف ایتالیا را دارند، میتواند از دغدغه های دانشجویان و والدین آنها کاسته و  شروع آرام یک زندگی جدید را برای آنها به ارمغان آورد.


مفاد زیر برای افرادی که دارای قرارداد خدمات حضوری با موسسه تکیه گاه دانش می‌باشند پس از ورود به خاک ایتالیا توسط کارگزاران موسسه انجام خواهد شد.


دانشجویانی که در آزمون غیرحضوری (استرنی) زبان ایتالیایی قبول شده و عازم ایتالیا می‌باشند نیز میتوانند با عقد قرارداد، خدمات حضوری در ایتالیا را دریافت نمایند.


1-     معرفی کارگزار موسسه به متقاضی پیش از عزیمت

کارگزاران موسسه عموما دانشجویانی ایرانی هستند که سالها سابقه تحصیل و زندگی در ایتالیا را دارا میباشند و میتوانند پاسخگوی بسیاری از پرسشهای مربوط به شروع زندگی در این کشور باشند. تماس مستقیم با کارگزار از دو هفته پیش از تاریخ عزیمت میسر بوده و طرفین موظف به تماس/پاسخگویی در ساعات معمول کاری می‌باشند.



2-     رزرو اسکان موقت 

چنانچه دانشجو قبل از ورود به خاک ایتالیا، با موسسه ی تکیه گاه دانش هماهنگی های لازم را انجام داده باشد پیش از عزیمت دانشجو هماهنگی رزرو محل اسکان موقت در هتل یا هاستل بسته به بودجه ی دانشجو انجام می شود. معمولا کارگزار یک یا دو پیشنهاد از پیش بررسی شده دارد. در صورت تمایل و ترجیح متقاضی به مکانی خاص، طبیعتا جستجوهای لازم به عهده وی بوده و بایستی آن را به ساده ترین صورت ممکن درآورده و در اختیار کارگزار جهت رزرو قرار دهد.

  

3-     استقبال فرودگاهی در زمان ورود و راهنمایی به مکان اسکان موقت و جلسه ی آزمون ورودی در صورت وجود آن

 لازم است دانشجو بلیط مسافرتی خود را حداقل یک هفته پیش از عزیمت خود به موسسه ارائه کند تا هماهنگی لازم با کارگزار موسسه جهت حضور در فرودگاه انجام گردد. هزینه این جابجایی به سان تمامی هزینه های دیگر حین انجام خدمات به عهده دانشجو می‌باشد.


4-     آشنایی با اماکن مهم مرتبط با امر زندگی دانشجویی

منظور شناخت آدرس محل اقامت، محل دانشگاه، ادارات مهم نظیر اداره پلیس، اداره بورس، پست، بانک و غیره است.


5-     تهیه سیم کارت و فعالسازی آن

در ایتالیا چند اپراتور تلفن همراه وجود دارند. به عنوان مثال TIM, Wind, 3, Vodafone که هر کدام بسته های مختلفی را ارائه میدهند. دانشجو میتواند از کارگزار در مورد تفاوت اپراتور و بسته های ارائه شده اطلاعات بگیرد.


6-     معرفی به اداره پلیس

طبق قانون ایتالیا، دانشجو موظف است حداکثر تا مدت یک هفته پس از ورود به خاک ایتالیا خود را به یکی از ادارات پلیس (Questura) معرفی نماید.


7-     درخواست کارت کد مالیاتی Codice Fiscale

شبیه کد ملی در ایران میباشد که توسط اداره ی دارایی (Agenzia delle Entrate) صادر میشود و در غالب یک کارت به متقاضیان تحویل داده میشود.


8-     نهایی سازی ثبت نام در دانشگاه

برای انجام ثبت نام در دانشگاه، دانشجو میبایست ترجمه مدارک تحصیلی و سایر مدارک تحویل گرفته شده از کنسولگری را به همراه مدرک زبان انگلیسی به دانشگاه تحویل دهد و شهریه خود را قبل از مهلت تعیین شده به دانشگاه پرداخت نماید.

* برخی از دانشگاه ها ممکن است اصل مدرک تحصیلی  را نیز مطالبه نمایند.


9-     باز کردن حساب

برای باز نمودن حساب جاری در ایتالیا معمولا میبایست شما دارای کارت اقامت باشید. البته میتوان از ادارات پست (Poste italiane) هم برای باز نمودن حساب اقدام نمود که معمولا هزینه های کمتری دارد.


10-  اخذ بیمه

دانشجو میبایست توسط یکی از بیمه گذار ها در کشور ایتالیا برای مدت یک سال خود را بیمه نمایید تا بتواند برای درخواست اجازه اقامت اقدام نمایید. هزینه بیمه حدودا بین 100 تا 150 یورو است. قابل ذکر است که دانشجویان میتوانند با پرداخت مبلغ 100 یورو بیشتر از امکان داشتن پزشک خانواده استفاده نمایند و در زمان بیماری به پزشک خود مراجعه نمایند. به اطلاع میرساند که سیستم درمانی در ایتالیا کاملا رایگان بوده و بستری شدن در بیمارستانها فاقد هر گونه هزینه میباشد.


11-  انجام مرحله اولیه درخواست اجازه اقامت که عبارتند از درخواست، پر کردن و ارسال کیت اقامتی (Permesso di Soggiorno)

کارگزار موسسه فرمهای مربوطه را تکمیل نموده و به همراه برگه ثبت نام در دانشگاه و بیمه به اداره مهاجرت میفرستد. معمولا بعد از یک ماه شما برای انگشت نگاری به اداره مهاجرت فراخوانده خواهید شد. 


12-تکمیل مدارک بورسیه

این بند شامل افرادیست که الف) دارای قرارداد بورسیه با موسسه میباشند و ب) در مراحل درخواست بورسیه آنان پیش‌بینی مراجعه حضوری شده و شامل یک مرتبه همراهی در مراجعه حضوری در اداره یا اداره های ذیربط میباشد. به عنوان نمونه این دسته از متقاضیان میتوانند از خدمات کارگزار موسسه جهت دریافت گواهی ISEE در شهر محل سکونت خود استفاده نمایند.


لازم به ذکر است که انجام این خدمات (و نه هزینه های جانبی مربوط به اداره جات یا نهادهای ذیربط آنها) در ردیف تعهدات قرارداد اخذش پذیرش تحصیلی یا قرارداد خدمات منعقد شده بین متقاضی و موسسه بوده و دانشجو ملزم به پرداخت هیچگونه وجهی به شخص کارگزار نمیباشد. ضمنا پس از انجام این خدمات، قرارداد اخذ پذیرش تحصیلی فیمابین موسسه و دانشجو پایان یافته تلقی میشود. 

در پایان به دانشجویان عزیز توصیه میشود تا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور ایتالیا این صفحه را مطالعه نمایند.


contact us :
88207093
88658046
88207068
88657934
09199090441
tkdanesh@gmail.com
ideh nama
کلیه حقوق اطلاعات این سایت برای موسسه تکیه گاه دانش محفوظ می باشد