English
هرگز هدفی را رها نکنید،مگراینکه ابتدا قدم مثبتی درجهت تحقق آن برداشته باشید..آنتونی رابینز
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
.
login logo

 حفظ و نگهداری مدارک شناسایی 

به دانشجویان عزیز توصیه میشود، بمنظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در ارتباط با فقدان مدارک، از همراه داشتن اصل مدارک نظیر پاسپورت خود داری نمایند. اجازه اقامت مدرک شناسایی شماست و میبایست آنرا همواره همراه داشته باشید. حتما  یک نسخه کپی از پاسپورت، اجازه اقامت و کارت اعتباری خود "در منزل" داشته باشید.

 پیشنهاد ما به شما ، درخواست کارت شناسایی ایتالیائی (Carta di Identita) میباشد، که در Comune مربوط به هر منطقه قابل صدور است، بدین ترتیب یک مدرک شناسایی معتبر دیگر خواهید داشت. البته این مدرک برای خروج از مرزهای ایتالیا معتبر نیست. مدارک لازم جهت صدور کارت شناسایی ایتالیائی، چهار‌ قطعه عکس رنگی جدید با پشت زمینه سفید، پاسپورت، اجازه اقامت، ترجیحا کپی قرارداد محل سکونت و حدود 10 یورو هزینه صدور کارت میباشد.


لوازم مورد نیاز 

از بردن بار اضافه  خود داری نمائید، به دو دلیل: الف) قیمت خرید این وسائل در ایتالیا، از هزینه اضافه بار کمتر میشود. ب) هزینه و زحمت جابجایی بار در ایتالیا سنگین و خسته کننده است. 

استثناء:  یک ‌ست پتو و بالشت مسافرتی  همراه داشته باشید.

بازارهای هفتگی     Mercato 

معمولا یک یا حتّی دو روز در هفته در هر شهری برگزار میشوند، متشکل از غرفه‌های سربازی هستند که شما میتوانید همه ‌ مایحتاج  خود را از گوشت و سبزیجات، تا کیف و کفش و پوشاک، زیور آلات، گل و ....  از آنجا تهیه نمایید. 

آب و صابون Acqua sapone 

این فروشگاه عرضه کننده لوازم بهداشتی، آرایشی، شوینده‌ها و وپاک کننده‌ها به قیمت مناسب میباشد

فروشگاه همه چیز یک یورو Tutto a 1 euro    

فروشگاههایی که تقریبا همه چیز ( لوازم تحریر, وسایل آشپزخانه , کادویی و ...) به قیمت یک یورو قابل خریداری است. 


اکثر سوپرمارکتها (Coop, Conad, S-Lunga) به مشتریان خود کارت عضویت میدهند، شما با درخواست این کارت میتوانید برخی‌ از کالاها را با تخفیف ویژه دریافت نمایید، علاوه بر این به ازای خریدی که مینمائید، به شما امتیازی داده میشود که بر اساس آن‌ امکان انتخاب یک جایزه از لیست جوایز مشتریان را خواهید داشت.

 

غذا و خوراکی

در کشور ایتالیا بدلیل نزدیکی به کشورهای عرب و مسلمان نشین از جمله مراکش و لیبی تعداد قابل توجهی از فروشگاههای مواد غذائی , قصابی و حتی آرایشگاه مسلمانان وجود دارد. بنابراین از نظر دسترسی به اغذیه حلال و گوشت ذبح اسلامی به هیچ وجه مشکلی نیست .بنابراین با توجه به حضور گسترده مسلمانان در همه شهرها حتی در رستورانها هم با مشکل منوی غذای حلال مواجه نخواهید شد.

گر‌چه وقتی‌ برای ایستادن پای گاز و آشپزی ایرانی‌ نخواهید داشت اما چنانچه به غذای ایرانی‌ وابسته هستید، حتما با خودتان زردچوبه هم ببرید. سایر آدویه جات از قبیل فلفل سفید، سیاه، قرمز، دارچین، کاری و زنجبیل (گزینه مناسب برای مبارزه با رطوبت) در ایتالیا یافت میشوند.

سبزیجات معّطر از قبیل نعنا، آویشن، رزماری، ریحان، ترخون و ... در همهٔ فروشگاه‌ها و سوپرمارکتها در دسترس هستند.سبزی خشک (آش، قورمه، کوکو، ... ) و لپه از مواردی هستند که شاید حس نوستالژی شما را تحریک کنند.

از بردن قند و چای خود داری کنید، چای چه بصورت کیسه‌ای و چه کیلوئی، و قند حبّه ای نیز به راحتی در همه فروشگاهها یافت می شود. اما به شما توصیه می کنم برای رفع دل درد , سردی و ... حتما کمی نبات با خود ببرید , چراکه در ایتالیا نبات وجود ندارد.


دارو

بدلیل هزینه سنگین دندانپزشکی، قبل از سفر حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

پماد "تریامسینولون ان ان" راه مناسبی برای مقابله با گزیدگی پشه‌ها میباشد.

قرص‌هایِ مسکّن و سرماخوردگی نیز از داروهای مورد نیاز هستند.


بانک

بمنظور پیشگیری از سرقتهای اینترنتی، ۲ عدد کارت اعتباری داشته باشید، یکی‌ از آنها را, فقط  برای خرید‌های آن لاین، در حدود ۵۰-۱۰۰ یورو شارژ کنید. 

شماره تلفن سبز (Numero Verde) بانک خود را برای اعلام سرقت و مسدود کردن کارت اعتباری خود به یاد بسپارید.


دانشگاه

پیش از هر چیز سایت دانشکده خود را بخوبی بشناسید.

قبل از انتخاب واحد، روی دروس، مطالعه کنید. 

برنامه ساعت برگزاری کلاس‌ها و زمانبندی امتحانات را پیدا کنید. 

 چه استادی برای چه درسی‌ پیشنهاد شده است ؟  سایت استاد را بشناشید. روز و ساعت پذیرش دانشجو را پیدا کنید. منابع درسی‌ (کتب، مجلات، جزوات، ...), شیوه برگزاری امتحان (شفاهی‌ یا کتبی‌) و مباحث امتحانی همه روی سایت استاد مدرّس یافت میشوند. 

چنانچه دانشگاه شما سرویس و خدماتی نظیر بازدید از موزه‌ها، تئاتر، نمایشگاه، سمینار، کنفرانس ... برای دانشجویان در نظر گرفته باشد، حتما روی سایت اطلاع رسانی میشود.

توصیه میشود لااقل ۲ بار در هفته سایت دانشکده را مرور کنید. 


حجاب 

ایتالیا در قانون اساسی اش خود را یک کشور لائیک معرفی می کند. برای مثال بانوان محجبه در این کشور به آزادی رفت و آمد می کنند تا جائیکه در برخی موارد شما شاهد حضور فروشندگان محجبه در فروشگاههای بزرگ و ارائه دهنده مارکهای معروف هستید. 


اذان 

در هر شهری که باشید برای آگاهی از اوقات شرعی کافیست روی این لینک کلیک بفرمائید. بدین ترتیب حتی در صورت دور بودن از مسجد باز هم امکان شنیدن صوت دلنشین اذان را خواهید داشت. 

http://www.islamicfinder.org/cityPrayerNew.php?country=italy


تماس با ایران 

امروز با توجه به وسعت شبکه های اجتماعی راههای متعددی برای ارتباط با ایران وجود دارد. از جملهSkype  , Viber  و ...  در صورتیکه تماس مستقیم و تلفنی را ترجیح می دهید , اپراتور Wind  را به شما پیشنهاد می کنیم. با فعالسازی سرویس Call your country  امکان تماس با ایران با هزینه پائین را خواهید داشت . هزینه ثابت تماس اولیه (برقراری ارتباط ) 30 سنت و پس از آن هر دقیقه حدود 10 سنت خواهد بود. جالب توجه اینکه این سرویس برای شهر یا کشور خاصی فعال نمی شود  یعنی شما با داشتن این سرویس با هر کشوری که تماس بگیرید هزینه تماس شما همین میزان خواهد بود. 

نکته قابل توجه دیگر اینکه شما به راحتی میتوانید از ایتالیا به ایران و بالعکس پیامک هم ارسال بفرمایئد.  

با وجود این چنانچه شما اپراتور دیگری غیر از Wind  را انتخاب بفرمایئد و یا امکان دسترسی به اینترنت در منزل و یا دانشگاه را نداشته باشید گزینه پیشنهادی ما استفاده از مراکز و سرویسهای اینترنتی می باشد. که به نام Internet point  قابل شناسایی هستند و معمولا توسط پاکستانی ها یا بنگلادشی ها اداره می شوند. خدماتی از قبیل پرینت, ارسال و دریافت فکس, تماسهای تلفنی و استفاده ساعتی از اینترنت در این مراکز ارائه می شود. 

 

contact us :
88207093
88658046
88207068
88657934
09199090441
tkdanesh@gmail.com
ideh nama
کلیه حقوق اطلاعات این سایت برای موسسه تکیه گاه دانش محفوظ می باشد