English
هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است؟..جک لندن
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
۱۴۰۳/۰۲/۲۲
.
login logo

تحصیل در روسیه

 

تحصیل در روسیه فرصت مناسبی برای رشد و توسعه فراهم می کند طوری که کمتر تجربه ای می تواند چنین فرصتی را مهیا کند. جوانی که قصد رقابت تخصصی و حرفه ای در بازار کار امروز را دارد به تحصیل و آموزشی معتبر و باکیفیت بالا و به رسمیت شناخته در سرتاسر جهان نیازمند است. روسیه، با بالاترین نرخ تعداد باسوادان در جهان (99.6٪)، یکی از بهترین سیستم های آموزش و پرورش را در سطح جهانی دارد، و همچنین برترین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی از آن این کشور است، تعداد زیادی از برندگان جایزه نوبل، مقام های فرهنگی و ورزشی بین المللی و  غنی ترین منابع به روسیه اختصاص دارد. هر ساله ده ها هزار دانشجو از سراسر جهان برای تحصیلی که از اعتبار جهانی برخوردار و مقرون به صرفه است، به روسیه می آیند.

 

مزایای آموزش عالی روسیه برای دانشجویان خارجی

 

 

• نظام آموزش عالی روسیه متشکل از بیش از 650 دانشگاه دولتی است که حدود 7 میلیون نفر در آن تحصیل می کنند و از این بین، بیش از  165000  دانشجو از 200 کشور مختلفند.

• آموزش عالی روسیه مجموعه ای بیش از 200 رشته و تخصص را در زمینه های پزشکی، مهندسی، اقتصاد و علوم انسانی ارائه می دهد.

• آموزش عالی روسیه در شاخه علوم پایه و کاربردی در سطح جهانی دارای اعتبار بالا می باشد و قرن هاست که دنیا از اکتشافات بزرگ دانشمندان روسی بهره میبرد که جزئی تعیین کننده در علم جهانی بوده اند.

• آموزش عالی روسیه، امکان دسترسی به مدرن ترین آزمایشگاه ها و مراکز علمی و فنی را فراهم می سازد.

• دانشگاه های دولتی روسیه به واسطه ی وجود پرسنل آموزشی با صلاحیت (به طور متوسط ​​80 درصد از اساتید دانشگاهی دارای مدرک دکتری) تحصیل و آموزشی با کیفیت را تضمین می کنند.

• آموزش عالی روسیه متشکل از دانشگاه های معتبری با بیش از 100 سال سابقه و اعتباری شناخته شده در سرتاسر جهان می باشد.

• 80 درصد از هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی روسیه توسط یارانه دولت روسیه پرداخت می شود.

• تحصیل در روسیه  فرصتی بسیار ایده آل برای شناختن این کشور است که غنی از میراث فرهنگی و تاریخ منحصر به فرد، جاذبه های بی نظیر طبیعی و مناطق مختلف آب و هوایی، تنوع سبک های معماری در بزرگترین شهرها، و آداب و رسوم مرکب از بیش از 160 ملیت ساکن در آن می باشد.

 

 

 

نظام آموزش عالی روسیه

 

 آموزش عالی حرفه ای (مهندسی، اقتصادی، تخصص علوم انسانی):

 • مدرک "کارشناسی": طول دوره - 4 سال؛

• مدرک "کارشناسی ارشد": طول دوره - 2 سال؛

• مدرک "تخصصی" و یا "مهندسی تخصصی": طول دوره - 5 سال؛

• تحصیلات پس از فارغ التحصیلی (مانند دکتری): طول دوره - 3 سال.

 

آموزش عالی پزشکی حرفه ای:

  • طب عمومی: طول دوره - 6 سال؛

• طب ورزشی: طول دوره - 6 سال؛

• متخصص کودکان: طول دوره - 6 سال؛

• دندانپزشکی: طول دوره - 5 سال؛

• داروسازی: طول دوره - 5 سال؛

• روانشناسی بالینی: طول دوره - 5 سال.

 

کارشناسی ارشد پزشکی:

  • کارورزی/ دوره انترنی: ​​مدت دوره - 1 سال؛

• رزیدنتی بالینی: مدت دوره - 2 تا 5 سال (با توجه به تخصص ها و تمایلات پزشک)؛

• دکترا: طول دوره 3 - سال.

یک سال تحصیلی در دانشگاه های روسیه 10 ماه طول می کشد (1 سپتامبر - 30 ژوئن). سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود: ترم اول از 1سپتامبر  تا 25ژانویه، ترم دوم از 9 فوریه تا 30 ژوئن. در پایان هر ترم (ژانویه و ژوئن) دانشجویان مطالب درسی تدریس شده را امتحان می دهند. بین دو ترم دانشجویان تعطیلات دارند: تعطیلات زمستانی (به مدت 2 هفته: از 25 ژانویه تا 9 فوریه) و تعطیلات تابستانی (2 ماه: از اول ژانویه تا 30 آگوست). دانشجویان می توانند تعطیلات زمستانی و تابستانی را در روسیه بگذرانند و یا این مدت را در کشور خود سپری کنند.

 

سیستم نمره دهی در فدراسیون روسیه:

نمره

وضعیت

5

عالی

4

خوب

3

متوسط

2

نامطلوب

1

مردود

 

 

پایین ترین نمره قبولی «3» و در برخی موارد بیشتر از نمره 2 «قبول» است.

 

نوع و زبان تحصیل

  در روسیه، انواع مختلفی از تحصیل وجود دارد، اما برای دانشجویان بین المللی تنها  تحصیل تمام وقت و چهره به چهره موجود است (البته دانشجویان اهل کشورهای مستقل مشترک المنافع که به زبان روسی مسلط اند ممکن است از طریق آموزش از راه دور مشغول به تحصیل شوند).

تدریس در دانشگاه های روسیه به زبان روسی انجام می شود. در برخی از تخصص ها (حدود 20 تخصص) زبان تدریس انگلیسی است و در مورد تخصص هایی نظیر پزشکی عمومی و داروسازی، تدریس به فرانسه ارائه می شود. کسانی که کلاس های به زبان انگلیسی یا فرانسه را برمی گزینند مورد مصاحبه قرار می گیرند تا مهارت های زبانی شان بررسی شود. در این دانشگاه ها نیازی به  نمره آزمون های بین المللی زبان (به عنوان مثال IELTS، TOEFL، CAE، DALF، TCF و غیره) نیست. صرف نظر از نقش واسطه ای و ابزاری زبان روسی در آموزش، دوره زبان روسی یک بخش مهم و جدایی ناپذیر از برنامه درسی است. دانش زبان روسی برای دانشجویان بین المللی روسیه، برای مکالمات روزمره، ارتباطات داخل و خارج از دانشگاه، و برای استفاده جامع از میلیون ها بخش آموزشی موجود در سراسر دوره، ضروری است. اگر دانشجویی قصد تحصیل به زبان روسی را داشته باشد سال اول دوره مقدماتی که به مدت 7-10 ماه است را می گذراند و به مطالعه زبان روسی و دیگر مطالب مهم و پیش نیاز واحدهای تخصصی آینده می پردازد: از جمله دوره های پزشکی و زیست - شیمی و زیست شناسی؛ اقتصاد و مهندسی - ریاضی، فیزیک و فن آوری اطلاعات، علوم انسانی - تاریخ، علوم اجتماعی، ادبیات و غیره. ممکن است این دانشگاه رشته های دیگری را نیز در برنامه دوره های مقدماتی (foundation course) قرار دهد.


مدارک تحصیلی

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیل، فارغ التحصیلان مدرک استاندارد ملی روسیه را دریافت می کنند که تاییدکننده ی  تحصیل  باکیفیت و اعتبار عالی و تخصص گرفتن در روسیه است ("کارشناسی "، "کارشناسی ارشد"، "تخصص/ مهندسی تخصصی"). همچنین فارغ التحصیلان بنا به درخواست سندی دریافت می کنند - "ضمیمه اروپایی" که این امکان را می دهد که در هر یک از 47 کشور اروپایی و دیگر کشورهایی که کنوانسیون لیسبون و اعلامیه بولونیا را به رسمیت شناخته اند، معادل مدرک را دریافت کنند؛ این امکان فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا بتوانند برای ادامه تحصیل و یا پیدا کردن کار در این کشورها اقدام کنند. دلیل اینکه مدارک تحصیلی روسیه در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند، انعقاد توافقنامه های بین دولتی و بین المللی است. در حال حاضر تمام مدارک دانشگاهی دولت روسیه اعتبار جهانی دارند.

 

شرایط پذیرش دانشگاه های دولتی روسی

 مهلت درخواست برای دوره مقدماتی (foundation course) از اول مارس تا اول اکتبر می باشد. کلاس ها از 20سپتامبر شروع می شوند (البته اگر تعداد دانشجویان به حد نصاب برسد). توصیه می شود افرادی که قصد تحصیل در  دوره های مقدماتی را دارند، دیرتر از 15نوامبر اقدام نکنند.

مهلت درخواست برای تحصیل در دوره های اصلی (سال اول و سال های پس از آن) از اول مارس تا 15 آگوست هر سال برای دارندگان گذرنامه کشورهای بدون نیاز به ویزا می باشد، و برای دارندگان گذرنامه از کشورهایی که نیاز به ویزا دارند مهلت از اول مارس تا 15 ژانویه است. همه کلاس های دوره اصلی از اول سپتامبر آغاز می شوند.

اگر مدارک و شرایط زیر فراهم شوند، شهروند خارجی نیز می تواند در دانشگاه دولتی روسیه پذیرفته شود:

 

- دوره های کارشناسی و یا تخصص:

داوطلب باید یک مدرک کامل از آموزش دوره متوسطه و یا هر سند معادل دیگر را تحویل دهد؛

- دوره کارشناسی ارشد:

داوطلب باید دارای "مدرک لیسانس" و یا "مدرک تخصصی" با طول دوره 4 سال یا بیشتر، باشد؛

- دوره تحصیلات دکتری:

داوطلب باید "مدرک کارشناسی ارشد" (که طول دوره اش کمتر از 2 سال نبوده) و یا "مدرک تخصصی" (که  طول دوره اش کمتر از 5 سال نبوده) داشته باشد.

- دوره کارشناسی ارشد پزشکی (کارآموزی/ دوره انترنی، رزیدنتی بالینی):

داوطلب باید دارای مدرک آموزش عالی پزشکی / دندانپزشکی / داروسازی باشد. الزامات مورد نیاز برای مدارک تحصیلی اتباع خارجی به الزامات و قوانین کشوری که این اسناد به آن صادر می شود، بستگی دارد. اگر یک شهروند خارجی دارای مدارک تحصیلی است که به او این اجازه را می دهد که در دانشگاه کشور خود در تخصص مورد نظرش ادامه تحصیل دهد، این فرد می تواند به یکی از دانشگاه های روسیه نیز درخواست دهد.

همه شهروندان ایرانی که از طریق تکیه گاه دانش برای تحصیل در دانشگاه های روسیه اقدام می کنند، بر اساس ارزیابی های ورودی (مصاحبه، امتحان) و بدون سیستم رقابتی و امتحانات ورودی ثبت نام می شوند. تنها مورد استثنا در رابطه با کسانی است که در فرهنگ و هنر تخصص دارند، و ملزم به ارائه آثار هنری و یا نشان دادن توانایی و خلاقیتشان هستند.

 

بیمه عمر و درمانی

 بیمه درمانی و عمر برای هر شهروند خارجی که به منظور تحصیل به فدراسیون روسیه وارد شده، اجباری می باشد. هزینه بیمه عمر و درمان در هر سال و بسته به نوع و برنامه بیمه از 160 تا 250 دلار است.

بنابراین، انتخاب با فرد است. فرد این فرصت را دارد حرفه هایی را برگزیند که بشدت مورد نیازند و از این طریق آینده ی خود را بسازد. و از طرفی دوستانی مادام العمر بیابد و افق های فرهنگی، فکری و شخصی خود را گسترش دهد. تنها لازم است تصمیم بگیرید که می خواهید چه کنید و کجا تحصیل کنید؛ آن وقت است که می توانید قدم های آغازین را برای تحصیلی باکیفیت و مقرون به صرفه، به کمک تکیه گاه دانش بردارید!

 

 

contact us :
88207093
88658046
88207068
88657934
09199090441
tkdanesh@gmail.com
ideh nama
کلیه حقوق اطلاعات این سایت برای موسسه تکیه گاه دانش محفوظ می باشد